Praktisk information

FAQ

HVORDAN KAN JEG ÆNDRE ELLER ANNULLERE MIN BESTILLING?

Er du ude i god tid, så kan du ombooke dit feriehus. Det kan gøres indtil 3 mdr. før ankomst mod betaling af et ombookingsgebyr på 350,- kroner.

Ved en ombooking skal lejetidsrummet forblive inden for det samme kalenderår.

Er du nødt til at annullere bookingen, skal dette ske skriftligt (f.eks. per e-mail). Annulleringsgebyrerne er som følger: 

  1. Indtil 90 dage før lejemålets påbegyndelse 20% af totallejen, dog mindst kr. 300,00
  2. Fra 60-90 dage før lejemålets påbegyndelse 50% af totallejen
  3. Fra 30-60 dage før lejemålets påbegyndelse 70% af totallejen
  4. Fra 15-30 dage før lejemålets påbegyndelse 90% af totallejen
  5. Annulleringer senere eller udeblivelse 100% af totallejen

Ved booking af last-minute-tilbud fraskriver du dig, grundet den korte tid til feriestart, helt muligheden for annullering. Ønsker du ikke at gøre brug af et booket last-minute-ferieophold, er du forpligtet til at indbetale det fulde lejebeløb.

Overdragelse af lejeaftalen kan ske efter aftale med udlejer. 


ER HUSET OPVARMET VED ANKOMST?

Ja! Vi sørger for at tænde varmen i huset inden I ankommer, så der er en fin temperatur, når I kommer. Husene er altid mellem 15 og 20 grader ved ankomst, så ferien kan nydes med det samme!


KAN JEG BESTILLE EN AFBUDSFORSIKRING?

Ja det kan du godt gøre gennem os. For bare en brøkdel af lejeprisen sikrer du dig og familien i tilfælde af sygdom mm. Du kan læse mere om afbestillingsforsikringen her.


HVORDAN BETALER JEG FOR MIT SOMMERHUS?

Senest dagen efter at du har booket et sommerhus modtager du et lejebevis fra os. Her står, hvornår og hvordan huset skal betales.


HVAD SKAL JEG MEDBRINGE VED ANKOMST?

Hvis du bare tager dit lejebevis med, så er det helt fint. Til selve opholdet skal du selv medbringe sengetøj, håndklæder og viskestykker (medmindre du bestiller det hos os) samt klude.


KAN JEG ANKOMME UDENFOR JERES ÅBNINGSTIDER?

Ja selvfølgelig kan du det! På bagsiden af vores kontor ud mod parkeringspladsen finder du et nøglerum, hvor nøglen er deponeret. Her finder du de nødvendige oplysninger samt et vejkort, så I kan finde huset. Yderligere kan du altid træffe os på vores nødtelefon under 78 79 72 69, hvis du skulle have brug for hjælp. Koden til nøglerummet finder du på lejebeviset.



KAN JEG AFREJSE UDENFOR JERES ÅBNINGSTID?

Ja det kan du sagtens. På forsiden af kontoret ud mod Lodbergsvej er der en brevsprække ved vinduet. Der kan du smide kuverten med nøgler og strømpenge ind ved afrejse. 


KAN MAN ALTID FÅ FAT I JER UNDER OPHOLDET?

Ja det kan du! Du kan til enhver tid kontakte os på vores nødtelefon, vi har faktisk døgnvagt hvis uheldet skulle være ude. Nummeret til nødtelefonen finder du på sedlen til forbrugsafregning, som du får udleveret ved ankomsten.


SKAL JEG BETALE DEPOSITUM?

Vi forlanger generelt ikke depositum af vores gæster. Vi har nemlig rigtig gode erfaringer med at have tillid til jer!

Forbrugsafregningen klarer vi på kontoret ved afrejse, når du afleverer nøglerne. Og derudover tror vi på, at du forlader sommerhuset sådan som vi har beskrevet i lejebetingelserne og i den infoguide, som vi udleverer til dig på ankomstdagen. På den måde er du med til at sikre, at de næste gæster får den samme gode start på ferien som jer.

Og så er der desværre undtagelsen, der bekræfter reglen. Som feriehusudlejer har vi naturligvis et stort ansvar overfor sommerhusenes ejere. Et ansvar, som vi tager meget alvorligt. Og derfor har vi desværre været nødt til at indføre et depositum for ungdomsgrupper (gæster under 25 år).

Læs mere om depositum for ungdomsgrupper under service og priser.


HVORDAN AFREGNER JEG FOR FORBRUGET VED AFREJSE?

Når du rejser fra feriehuset, kommer du ind forbi vores kontor og afregner forbrugsomkostningerne. Ved ankomst får du udleveret en forbrugsseddel, hvor du skal notere tællerstanden. Og når du rejser, skriver du bare tællerne op igen, så vi kan afregne på kontoret. Ganske simpelt!